Sunt convins că proiectul va fi doar o fiță!
Un avantaj, care e și invocat de autorități, ar fi faptul că acest pasaj va reduce timpul de traversare a intersecției. Însă, avantajul acesta e anihilat de capacitatea investiției de a induce trafic, dar și de potențialele întârzieri generate de cele două sensuri giratorii încastrate în pod.
Un al doilea avantaj, poate singurul real, ar fi simplificarea intersecției!

E foarte posibil că pentru cei ce au încă vii în memorie rezovarile de trafic (cumva spectaculoase!) din intersecțiile orașelor occidentale ale anilor 70, 80 sau 90 să li se pară că acest pod aduce un plus peisajului urban. Dar și orașele occidentale au evoluat în ultimile decenii atât din perspectiva funcțională – a unei alte optici în privința mobilității urbane, ce pune accent pe om și nu pe mașînă, cât și în privința esteticii urbane. De aici derivă multiplele dezavantaje – de funcționalitate, de mediu, de morfologie și estetică urbană și (nu in ultimul rând!) de etică:
– privilegierea unei axe tangente cu zona centrală, axa capabilă să inducă trafic, va crea nu numai trafic suplimentar, dar și probleme de mediu;
– din perspectiva estetică, un astfel de proiect vine la pachet cu alterarea conurilor de vizibilitate spre zona centrală – în funtie de vectorii de deplasare;
– faptul că pasajul (perpendicular pe axa ce vine dinspre sud) va fi perceput că o poartă de intrare în zona centrală îi va conferi un rol de marker; va demarca zona centrală de partea sudică a orașului; din perspectiva urbanismului contemporan, acest fapt aduce o problema de etică (că și în cazul inelului rutier ce înconjoară municipalitatea pariziană); va separă ieșenii din centru față de cei din zona pericentrala și din periferia sudică; n-ar fi exclus că o astfel de demarcare netă a peisajului să se repercuteze și asupra costurilor imobiliarelor (o chestiune funcțională ce poate fi determinată de un aspect urbanistic pur morfologic);
– faptul că pasajul nu va avea decât o bandă pe sens induce riscuri suplimentare de blocaj în trafic. e suficient un accident minor pentru a genera un ambuteiaj greu de rezolvat;
– nu în ultimul rând, trebuie să privim către eficientă economică a unei astfel de investiții – va fi un proiect prea scump în raport cu beneficiile (mai degrabă!) iluzorii și parcă desprinse dintr-o altă epoca.
Un aspect foarte important de menționat este faptul că pasajul va anihila orice proiect care va prevedea amenajarea pentru agrement a văii Bahluiului.




Poze preluate de pe pagina de facebook a Primariei Municipiului Iasi
Zona Podu Ros are un trafic important dinspre bd. Nicolina spre str. Palat si Sf Lazar si invers, si un altul dinspre Splai Bahlui Drept spre Bd. Socola si invers. Cele 2 pasaje supraterane nu cred ca aduc vreun beneficiu zonei, cu exceptia a niste bani cheltuiti aiurea. Cele 2 pasarele ar putea fi rezolvate prin 2 benzi care sa traverseze pe sub podul de peste Bahlui care sa dea continuitate splaiurilor Bahluiului. Cred ca ar fi mult mai ieftin si mai repede fezabil. Acelasi lucru ar putea fi facut si in Tudor si in Metalurgie. S-ar asigura si continuitatea pistelor de biciclete.